Tihti küsitakse, mis juhtub kui optimeerimise leping lõppeb. Kas saavutatud positsioonid on püsivad või kaovad.  Aus vastus on, et sõltub mida täpselt tehti. SEO ja eriti onpage seo puhul on väga raske leida korrelatsiooni väga hea optimeeritusega ja kehva optimeeritusega lehe positsioonide vahel. Ehk siis Google silmis ei ole hea onpage optimeeritus piisav et tagada pikaajaliselt kõrgeid positsioone.  Aktiivse optimeerimise faasis kui iga nädal lehel midagi toimetatakse hoiab google teie lehte üleval. Aga seda mitte hea optimeerituse tõttu vaid lihtsalt värske sisu või lehe uuenduste tõttu. Gogle armastab värsket infot. Ja google premeerib kodulehti kes pidevalt ennast värskendavad. See on ka üks suurematest põhjustest miks inimestele tundub, et onpage seo või siis üleüldiselt selline klassikaline SEO töötab.  Tegelikult on see värske sisu tootmise ja lehe uuendamise osa manipuleerimine google algoritmis. Niipea kui see lõppeb ………..

Outreach-i ja Domeeni optimeerimise puhul on aga selgelt näha, et domeeni optimeeritus on oluline ja näha on väga selgelt tugevate optimeeritud ja autoriteetsete domeenide eelistamist otsingutes.  Ehk lihtsalt öeldes niikaua kuni teie domeen on autoriteetne ja kõva tasemega ei lähe konkurendid teist mööda või ei kuku teie allapoole. Loomulikult toimub väike muutus aga see tuleneb aktiivse optimeerimise lõpetamisest ning domeen liigub oma pikaajalisele tasemele kust teda naljalt ei liigutata.  Näiteks tugeva autoriteetsusega domeen mida pole paar aastat uuendatud seisab kindlalt avalehel kuigi peaaegu kõik teised domeenid tema ümber on juba vahetunud.   Selle põhjus on eel seletatud “fresh index” ehk lehekülje pideva modifitseerimise sündroom.

peale seo lepingutToon teile ka ühe graafiku mis näitab domeeni otsingupositsioonide muutumist Enne Domeeni Otimeerimist, Domeeni Optimeerimise ajal ja pärast selle lõppemist.  Graafikul on selgesti eristatavad kolm faasi.  Kusjuures pöörake tähelepanu sellele et kuigi Aktiivse otimeerimise faas kestis tavapärase 12 kuu asemel 2 kuud jäi domeen peale optimeerimise lõppu pidama oluliselt parematele positsioonidele kui optimeerimise eelselt.  12 kuulise optimeerimise korral on tagasilangus veel väiksem, reeglina koht või paar ainult. peale seo lepingut 2

Tavalise SEO lepingu korral hakkab koduleht kaotama oma tulemusi praktiliselt nädala paari jooksul peale aktiivse faasi lõppu. SEO suurimaks puuduseks ongi volatiivsus. Tulemused võivad olla väga kiired aga võivad olla ka väga aeglased. Samuti pole teada kuhu suunas need tulemused hüppavad. Isegi kui tulemused on positiivsed ei ole nende püsima jäämisel mingit kindlustunnet. Vaadake neid kahte graafikut ja tehke oma järeldus ise. Kumb meetod on pikaajaliselt teile parem.  Kas püsivad tulemused või odavam aga ebastabiilsem tulemus.

Mõnikord öeldakse meile, et meie teenus on kallis. JAH on küll. Teame seda. Meie teenus on hea, meie teenus on turvaline, meie teenus on pikaajaline ja see teeb meie teenuse pisut kallimaks konkurentidest.  Nagu te nüüd veenduda võisite on meie teenus põhjusega teistest parem ja pikemas perspektiivis ka ainuke mis teile stabiilsed tulemused tagab