ADO – (Active Domain Optimization ) on pikaajalise arendustöö tulemusel mitmete eri riikide SEO ekspertide koostööna väljatöötatud meetodite ja tegevuste kogum mis erinevalt traditsioonilisest kuid tänaseks ebaeffektiivsest SEO-st keskendub kodulehega trikitamise asemel palju laiahaardelisemalt mitte kodulehele vaid domeenile.  Ehk lühidalt öeldes võidab see kellel on tugevam domeen.

arvuti 1Läheme natuke spetsiifilisemaks ja selgitame mille poolest erineb kodulehe optimeerimine domeeni optimeerimisest.  Võtame kodulehe juppideks lahti ja mõtleme korraks millest see koosneb.

  • Kood – ehk palju keerulisi numbreid ja märke millest keegi aru ei saa.
  • Tekst – Kõik info mis me tahame kirja panna, edastada ja külastajale selgeks teha
  • Meedia – Üks pilt võrdub 1000 sõna. 1 video võrdub 1000 pilt.  ehk mõnikord jääb sõnadest puudu
  • Struktuur – Kuidas meie koduleht sinna talletatud infot hoiab. Ühel suurel lehel, paaril väiksemal lehel või tuhandes pisikeses postituses.
  • Navigatsioon – Ehk viidad mille järg inimene lehel orienteerub
  • Kujundus – Milline lehekülg välja näeb, kas viidad on nähtaval, kas tekstid on loetavad jne.  Kuidas on üldmulje. Kas tegemist on usaldusväärse lehega või põlveotsas tehtud käkerdisega.

See on väga lihtsustatult see millest koduleht koosneb.  Kodulehe optimeerimise puhul  tegeletaksegi eeltoodud elementide paremaks (loe: googlile meelepärasemaks) tegemisega.  Seal juures istub google kogu aeg kukil ja viibutab sõrmega. Kui eksid saad karistada. Koodi on lehel liiga palju saad karistada. Tekstis märksõnu liiga palju saad karistada. Struktuur keeruline, või navigeerimine segane – jälle karistus. Nagu näete on kodulehe optimeerimise korral ainult 6 elementi mida parandada ja nendegi muutmine on paras risk.  Ütlen siinkohal välja selle mida SEO eksperdid juba ammu teavad kuid mida keegi ei taha välja öelda ( ära sae oksa millel istud) SEO ei tööta.  Lihtsalt mänguruumi on nii väheks jäänud ja konkureerivaid lehti tuleb rekordilise tempoga kogu aeg peale. Kui vanasti võis lehel teha ükskõik mida siis tänaseks on sellest alles jäänud võibolla 5%. Aga konkurents on kasvanudmitu tuhat protsenti. Seega SEO ei saagi tulemusi tuua.

Aktiivne Domeeni Optimeerimine – on juba algusest peale arvestanud sellega, et kui kõik on erilised siis pole mitte keegi eriline. Kui kõik teevad ühte ja sama asja siis kõik saavad täpselt ühe ja sama tulemuse, ehk tegelikult ei muutu midagi. Selleks, et olla teistes sammu ees, tuleb võtta ette järgmine tasand. Domeen.  Iga koduleht on seotud domeeniga. Õigemini domeeni nimega mis omakorda on seotud IP aadressiga mis omakorda on seotud serveriga kus paikneb siis lõpuks koduleht.  Mida annab meile domeeni tasandi lisamine

  • Domeeni nime optimeerimine
  • Serveri optimeerimine
  • alamdomeenide jms. kasutamine

Kuuele võimalusele lisandus 50% rohkem võimalusi. Kusjuures oluline on see, et google ei ole nende kolme faktori osas eriti valvas, ehk mängumaa on päris suur.  Probleem on selles, et traditsioonilises 5% effektiivsusega SEO mängus puuduvad teadmised ja kogemused domeeni tasemel optimeerimiseks.  Ja ega ma siinkohal ei soovi ka neid teadmisi jagada.  Mida vähem inimesi seda oskab seda paremini see meie klientide jaoks töötab.  Lihtsalt ja väga üldistatult keskendub ADO domeeni enda parameetrite parandamisele mis omakorda parandab kõikide sellel domeenil asuvate lehtede tugevust ja selle läbi omakorda nende lehtede positsioone google.ee tulemustes.