KOKKUVÕTE: Kõik tulemused Google avalehel ei ole võrdsed. Ausad tulemused on otsijate jaoks usaldusväärsed, samas kui reklaamid on ebausaldusväärsed. Inimesed usaldavad Google tulemusi rohkem kui kunagi varem. Kui sind ei ole seal, siis sind ei ole olemas.

Kõik tulemused Google avalehel ei ole võrdsed. Osad tulemused on paremini osad halvemini nähtavad. Et te paremini aru saaksite millest me räägime lisasime siia ka väikse visuaali kus oleme tulemused nende nähtavuse järgi vastavalt tumedaks või heledamaks teinud. Nii saate jälgida millest ma täpselt räägin. Google avalehele saamine on tihti SEO ja teiste internetiturunduse töövõtete ja meetmete suurim eesmärk. Miks? Me teame, et Google avaleht on moodsa aja reklaam, telefoniraamat ja külaväljak kõik ühes. Meenub üks vana loosung “Kui sind ei ole siin siis sind ei ole olemas” Kulunud ja vana kuid absoluutselt õige väljend. Kui sind ei ole Google avalehel siis sind ei ole sinu klientide jaoks olemas. See asi on siis selge. Aga kas kõik tulemused Google avalehel on ühtemoodi head? Kas ei ole vahet kas ma ostan ennast avalehele või sattun sinna nö. ausal teel ? Lühidalt – igasugune tulemus avalehel on parem kui mitte midagi. Kui teid orgaaniliselt ( ehk ausalt) seal ei ole siis loomulikult kasutage reklaami ja ostke ennast sinna. Miinus selle asja juures on see, et reklaamida vastu on viimasel aastal paigaldatud arvutitesse miljoneid j a miljoneid ADBLOCK pluginaid. Ehk siis miljonite inimeste brauserid lihtsalt näitavad tühja kohta ja mitte reklaami. Teine oluline asi on loomulikult reklaamipimedus ja reklaami ebausaldusväärsus. Me oleme tarbijatena õppinud reklaame eirama mõistnud, et reklaamid valetavad ja neid ei tasu uskuda. Seega teie reklaam google avalehel on küll visaalselt nähtav kuid sõnumina praktiliselt kasutu. See on kas blokeeritud, seda ignoreeritakse või lihtsalt ei usaldata.

Oluliselt parem on olukord siis kui te sattute nö. ausatesse tulemustesse. Miks ma ütlen ausatesse. Inimesed teavad, et osad tulemused on makstud ehk ostetud ja seega teab otsija et seal on raha eest ostetud reklaam mitte aus ja väljateenitud soovitus google poolt. Mida inimene aga otsib? Ausat ja väljateenitud soovitust Google poolt. Kas te usute poola reklaami Seitsmeste uudiste vahel või Seitsmeste uudiste uudislugu. Ilmselt te vaatate uudiseid ikkagi mitte reklaami vaid uudislugude pärast. Sama kehtib ka Google puhul. Me läheme sinna, et leida “ausaid” tulemusi ja seega vaatame üle nendest reklaamidest ja suundume kohe otsitud tulemusete juurde. Miks me usume, et Google otsing annab meile “ausaid vastuseid” peamiselt seetõttu, et Google eesmärk on müüa võimalikult palju reklaami. Läks segaseks? Google eesmärk on müüa võimalikult palju reklaami. Selleks on paradoksaalselt vaja võimalikult täpseid ja asjakohaseid tulemusi. Just neid mida me siinkohal nimetame “ausateks tulemusteks” Google edu saladus on see, et ta suudab teistest otsingumootoritest paremini ära arvata mida te otsite. Mida te selle otsingusõnaga mõtlesite. See garanteerib, et järgmine kord kui te internetist midagi otsite, pöördute te tagasi Google ja mitte näiteks Neti.ee poole. Mida rohkem on inimesi kes leiavad parimad vastused just Google otsingust seda rohkem on võimalik Google müüa reklaami otsingutulemuste ette ja järgi. Meie klientidena oleme lihtsalt harjunud tasuta teenuse tarbimisel silma kinni pigistama ja ära kannatama need reklaamid. Ära kannatama. See tõmbabki kokku erinevuse Google reklaami ja ausate tulemuste vahel.

Me oleme aastast aastasse järjest rohkem hakanud oma igapäevaseid otsuseid usaldama interneti informatsioonile. Kuhu juuksurisse minna, kust osta mööblit, kelle kontserdile minna jne. me oleme tänaseks päevaks loonud endale mugava otsetee – usalda google tulemusi. Kui Google ütleb, et kvaliteetne autoremont tallinnas on firma A seejärel firma B ja kolmandana firma C siis me usume seda. Me tajume ettevõtet seda usaldusväärsemana minda kõrgemal Google tulemustes ta asub. Me tajume firmat A usaldusväärsema ja paremana kui firmat C. Samas kui me näeme avalehel reklaami, et firma X kutsub teid enda kliendiks, siis ei tundu ta meile kuidagi usaldusväärsem või parem, sest me teame, et igaüks võib ennast raha eest sinna osta. Meie aga tahame “ausat” soovitust Google enda poolt mitte rahalehmade poolt.

Miks me üldse räägime “ausatest tulemustest” Ausate tulemuste eelduseks on ju teadmine, et “ausaid tulemusi” ei saa manipuleerida, sinna ei saa ennast “osta”. Nii ja naa. Osta ennast sinna ei saa. Google on keelanud igasugused tegevused mis on suunatud ausate tulemuste manipuleerimiseks. Aksepteerime seda kui paratamatust aga ……
Mõelge nüüd hetkeks, äkki on teie firmal ainult natuke vaja pingutada, mõned asjad kodulehel paremini teha, olla natukene usaldusväärsem Google jaoks? Väike samm on puudu, et murda ennast avalehele. Küll oleks hea kui keegi oskaks ette näidata kuidas need teised sinna saanud on. Kui palju on vaja veel pingutada. Kas on üldse lootust. Äkki on keegi kes koos teiega on nõus ettevõtma teie kodulehe usaldusväärsemaks muutmise mis lõpuks tooks ka paremad positsioonid Google otsingus. Väike pingutus võib tuua teile täiesti uue klientidevoo, uued turud, uue hingamise. Kui teil tekkis huvi siis küsige julgelt

Liigu üle pildi , et näha statistikat