SEO EI TÖÖTA. Punkt. SEO aeg on lihtsalt läbi saanud. Viimased 15 aasta on püütud erinevaid meetodeid kasutades manipuleerida google.com otsingutulemusi. On inimesi kes tänapäevalgi üritavad manipulatiivse SEOga tulemusi saavutada.  Sorry…. ei lähe läbi. Google on õppinud oma vigadest ning ajapikku kasvatanud oma võimekust manipulatiivsete meetodite tuvastamiseks ja eemaldamiseks. Kõik need firmad kes veel eelmisel aastal ostsid linke lingibörsidelt seisavad täna lõhkise küna ees. Tulemused ei parane. Tulemused seisavad paigal ja langevad.

See ei ole ainult väikeste ühemehe firmade probleem. Suured agentuurid on tihti veel keerulisemas seisus. Esiteks teevad nende SEO-d klientidele need samad ühemehe firmad allhankena. Teiseks, suurte agentuuride suured kliendid on palju tundlikumad oma interneti nähtavuse ja imago pärast.  Küsida võib, et kuidas siis nüüd äkki…. Tegelikult ei ole äkki. Tegelikult on juba ammu teada, et SEO pidu ei kesta kaua. Viimased paar aastat on näidanud kahte olulist suunda google spämmivastases võitluses ja adwordsi arendamises. Esmalt  google panustab erakordselt palju oma tulemuste arendamise kõrvalt tulemuste puhastamisesse. Ehk luuakse palavikuliselt modifikatsioone algoritmist mis peaks filtreerima välja kõik kahtlased ja manipulatiivsed  tulemused. Seda on loomulikult keerulisem teha kui arvata võib.  Jälgida tuleb, et ükski nö “KORRALIK” tulemus pihta ei saaks ja samas võimalikult palju prahti nende korralike tulemuste vahelt välja saaks korjatud.  Et asjad veel keerulisemaks muuta siis igas riigis kus on olemas oma TLD ( näiteks.ee või .fi) tuleb omakorda eristada tulemusi mis on samalt TLD-lt ja eelistada neid suurele kolmikule (.com .net .org)  Teiseks adwordsi arendamine. Viimase aastaga on on reklaamide ja orgaaniliste tulemuste eristamine muudetud võimalikult raskeks. Et tavakasutaja järjest enam klikiks reklaamil ja selle läbi kasvataks loomulikult google kasumit. 98% google kasumist tuleb just adwordsi klikkidest, seega on reklaamide eelistamine, kohati lausa küsitavate võtetega arusaadav.

KUIDAS EDASI. Edasi tuleb tükk tühja maad ja linnulaul. SEO asemele ei tule esailgu midagi uut. Kõik mis vaja on tegelikult kogu aeg olemas olnud ja seega keegi midagi uut leiutama ei hakka. SEO ei tööta seda küll, aga on olemas terve rida meetodeid mis töötavad.  Kodulehe kasutatavuse parandamine on näiteks üks moodus. Sisuturundus. Loo sisu, tee see ilusasti kättesaadavaks ja oota, küll inimesed tulevad. Või vähemalt GOOGLE aravtes tulevad. Päris kindel selles olla ei saa. Aeg on õpetanud Google sõnadesse ettevaatlikult suhtuma.  Mõelge korraks sellele mis on google eesmärk. Heidutada firmasid, et nad kasutaksid vähem SEO-d ja rohkem reklaami. Seega kinnitame pidevalt et kõik mis on SEO toob karistuse ja kõik mis on Adwords on justkui puhas kuld.  Päris nii see ei ole aga sellest räägime täpsemalt siin.