Kõlab rumalalt aga ma tõesti tahan, et minu konkurendid kasutaksid Google Adwords reklaami. Päriselt. Ausalt.  Tegelikult ma olin kahevahel kas sellest teile üldse rääkida. Ühest küljest saavad nii ka minu konkurendid aru mida nad siiani valesti teevad teisest küljest aga on minule oluline, et minu kliendid lõpetaksid selle võidujooksu kus võitjaks on ainult Google kes teie raha kokku korjab. Mõelge kasiinole. Ükskõik kui hästi teil läheb, siis lõpuks võidab ikkagi kasiino.  Ma annan teile mõtlemiseks 3 punkti mida 99% Adwordsi ostjatest ei märka aga mis näitavad targale juhile, et aeg on see võidujooks lõpetada ja teha asju targemini.

1. Adwordsi ostvate firmade kasv – Kolme aastaga on Adwordsi ostvate firmade arv kümnekordistunud.  Targad juhid juba said aru.  Just nimelt. Mida rohkem firmasid ennast reklaamib, seda raskem on oma reklaamiga silmapaista.  Olete kindlasti tähele pannud, et kui kunagi oli 2 või 3 reklaami igas otsingus siis nüüd on neid juba 7 – 10 . Just nimelt. Mõnede otsingutega kuvatakse rohkem reklaami kui reaalseid otsingutulemusi. Kui maksimaalselt 10% inimestest üldse klikib reklaamidel siis jagage see nüüd 2 asemel 10ga.

2. Reklaami hind tõuseb –  Pole mingi üllatus eks?  Kui tõuseb oksjonil osalevate firmade arv, tõuseb ka toote hind.  Kui kolme aastaga on 10 korda rohkem firmasid kes tahavad reklaami osta ja Google müüb sellele kes kõige rohkem maksab siis mis võimalused teil on ennast pöörase hinnatõusu vastu kaitsta?  Kui kolm aastat tagasi oli minu valdkonnas keskmine kliki hind 0.2 eurot siis täna on see 0.5 eurot  Kui ma tahaks olla kõige esimene tulemus reklaamis siis ma peaksin maksma juba 0.8 eurot ühe külastuse eest.  See on peaaegu euro iga inimese eest kes minu reklaamil klikib ?  Hinnad on kolme aastaga tõusnud peaaegu 5 KORDA !!!  Minu eelarve peaks olema 800 euro asemel 4000 eurot.  Kuidas ma selle küll tagasi teenin? Võtke ja korrutage oma tänane Adwordsi eelarve vähemalt 5-ga.  Kuidas tundub?  Kui tundub, et on küll kallis aga vast elame üle siis vaatame viimast punkti.

3. Reklaami immuune tarbija –  Inimesed ei taha reklaami. Inimesed on nõus maksma raha et mitte reklaame vaadata. Kõige populaarsemad veebilehitsejate lisad on reklaami blokeerijad !!!  30% kuni isegi 40% inimestest ei näe Adwords reklaame.  Adblock – võibolla kasutate seda isegi?  Aga see on ainult pool mure. Teine pool mure on see, et inimesed on õppinud reklaami mitte märkama. Reklaamist vaadatakse lihtsalt üle. Kas mäletate eilse uudisesaate uudiseid?  Mida “Seitsmesed Uudised” või “Reporter” eile rääkisid? Midagi meenub. Aga kas te reklaame mäletate? Mis pesupulbrit või millist autot reklaamiti?  Tunniajase saate jooksul näidatakse teile 20 minutit reklaami.  Teie aju on õppinud seda ignoreerima. Samuti nagu ka otsingutulemustes. Te otsite reaalset infot mitte reklaami. Te otsite päris lahendust päris probleemile, mitte poola reklaamitööstuse lahendust oma probleemile. Seega me ei taha reklaame näha, me oleme õppinud reklaame eirama ja kui me neid ei eira siis me ei usu neid sellegi poolest.

Nüüd tuleme tagasi minu arrogantse soovi juurde. “Ma tahan, et minu konkurendid kasutaksid Adwordsi”  Sest nii olen ma kindel, et minu konkurendid võistlevad 30, 40 ettevõttega 7 pisikese reklaaminupu pärast mis annab neile 1-2 % vaatate tähelepanust. Nende ainuke võimalus on oma reklaamikulusid tõsta, sest kliki hinnad lähevad üles ja konkurente tuleb juurde. Ja mis kõige parem, kliendid ikkagi ei usu seda mida nad räägivad. Seega mida rohkem ressursse konkurendid sinna kulutavad seda parem mulle.  Nüüd ei tundugi mu soov enam nii rumal eksole?  Ma usun, et paljud teist saavad aru, et kaval on lasta täistuubitud ja ülemakstud Adwordsil oma teed minna ja panustada natuke kavalamalt. Tõsi, mõistust nõuab see rohkem aga selleks oleme teil ju meie. Kirjutage ja küsige kuidas olla ettenägelikum ning ennetada oma konkurente.